Uitkomsten onderzoek naar klanttevredenheid

Datum:
21-10-2025
Tags: onderzoek

Bij Huisarts & Pensioen vinden we het belangrijk om kritisch te blijven kijken naar onze dienstverlening. Daarom vroegen wij in juni aan een grote groep huisartsen en oud-huisartsen om deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Daarbij waren we ook benieuwd wat men al weet over de nieuwe regels voor pensioen en hoe men daar tegenover staat.

De uitkomsten van het onderzoek geven ons handvatten om de dienstverlening beter te laten aansluiten bij de deelnemers van ons pensioenfonds. We bedanken iedereen die heeft deelgenomen aan het onderzoek voor het geven van hun feedback.

De belangrijkste resultaten

Huisarts & Pensioen krijgt een 6,8 als algemeen rapportcijfer. Hoewel bijna de helft het fonds een 8 of hoger geeft, is ook 1 op de 5 kritisch en geeft een onvoldoende.

Ruim drie op de vijf deelnemers hebben vertrouwen in het fonds. Een kleine groep heeft helemaal geen vertrouwen.

Deelnemers geven de dienstverlening van Huisarts & Pensioen een 6,5. Bijna de helft geeft het fonds een ‘goed’, maar ook ruim een kwart is kritisch en geeft een 5 of lager.

Informatieverstrekking

De informatie van Huisarts & Pensioen krijgt een 6,9. De helft geeft de informatie een 8 of hoger. Een vijfde is niet tevreden en geeft een onvoldoende. Bijna twee op de drie deelnemers vinden de informatie van Huisarts & Pensioen goed te begrijpen.

De nieuwe regels voor pensioen

Een ruime meerderheid weet dat er nieuwe regels komen. Ruim 6 op de 10 actieve deelnemers en oud-deelnemers weet ook wat dit inhoudt. Van de gepensioneerden weet ruim driekwart dit.

Een derde van de actieve deelnemers en oud-deelnemers verwacht achteruitgang van het pensioen. Gepensioneerden staan er een stuk positiever in.

De meerderheid heeft vertrouwen in de aanpak van Huisarts & Pensioen. Alleen de oud-deelnemers hebben daar niet zo veel vertrouwen in.

Reactie bestuurslid en huisarts Michiel van Halteren

"Als bestuur gaan we grondig aan de slag met de uitkomsten van het onderzoek. Het helpt ons om de verschillende punten voor verbetering nog scherper te krijgen en de huisartsen beter te bedienen. Hier zijn we met zijn allen al hard mee bezig en daar gaan we onverminderd mee door."