Bevestiging inkomensgegevens

Uw pensioenopbouw en bijbehorende pensioenpremie wordt gebaseerd op de inkomensgegevens die u jaarlijks aan ons doorgeeft. Wij controleren de inkomensgegevens periodiek. Zo weten we zeker dat het inkomen en de pensioenopbouw op elkaar aansluiten.

Kopie inkomensbelasting

De winst uit onderneming, toe- of afname oudedagsreserve en betaalde premie de berekening van de pensioenopbouw en -premie. Deze gegevens staan op de aangifte belastingaangifte. Voor de pensioenpremie van 2019 moeten we uitgaan van de inkomensgegevens van 3 jaar daarvoor. Daarom vragen we een deel van de huisartsen om een kopie van de aangifte inkomstenbelasting 2016 aan ons door te geven. Dit kan eenvoudig via de Mijn SPH-omgeving.

Als de gegevens op uw aangifte Inkomstenbelasting afwijken van wat u eerder aan ons doorgegeven heeft, passen wij de gegevens aan in onze administratie. U ontvangt dan een aangepaste premienota. Indien blijkt dat er een grote afwijking zit tussen wat u eerst heeft doorgegeven en de aangifte Inkomstenbelasting, ontvangt u van ons nog een aanvullend  verzoek om ook gegevens over eerdere jaren op te sturen.

Geef uw gegevens door voor 1 oktober

Als u van ons een brief heeft ontvangen, vragen wij u om uw inkomensgegevens via de Mijn SPH-omgeving aan ons door te geven. Bij het inloggen maakt u gebruik van uw DigiD. Doe dit uiterlijk op 1 oktober. Het is belangrijk dat u deze gegevens tijdig aan ons doorgeeft. Als wij niets van u horen, moeten we uitgaan van een maximale pensioenopbouw en bijbehorende pensioenpremie. Wij vinden het belangrijk om u erop te wijzen dat eventuele fiscale gevolgen door een te hoge pensioenopbouw uw eigen verantwoordelijkheid zijn.

Vragen?

Als u nog aanvullende vragen heeft, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij zijn te bereiken op telefoonnummer 030 277 9640 of via advies@huisartsenpensioen.nl.